UX 300e er drevet af et nyudviklet højkapacitets batteri på 54,3 kW-time, der giver 400km rækkevidde i en NEDC cyclus. Det svarer til over 300kms rækkevidde i en WLTP cyclus. Dette 288-celle lithium ion batteri sidder under kabinen og sikrer et lavt tyngdepunkt. Det trækker hverken pladsen eller praktikaliteten af SUV'en.
For at øge kontrol og batterilevetid er der sensorer, der overvåger hver battericelle og block samt battericelletemperatur. Sammen med bilens avanceret Battery Management System giver dette en maksimal brugbar battericellekapacitet og udvidet rækkevidde.
Til UX 300e har Lexus udviklet et batteri luftkølings-system, som er sikrere og lettere end vandkølingssystemer. Når kølig luft cirkulerer rundt inde i batteriet, er batteriets output stabilt, endda også ved høje hastigheder eller under gentagende hurtig opladning. Det samarbejder med kabinens air conditioning, så systemet forbedrer bilens ydeevne, batterilevetid og opladning.
Pålidelighed var i fokus ved udviklingen af batteri-varmessystemet. Varmende elementer under hvert batterimodul mindsker den påvirkning, som koldt vejr har på rækkeviden, og sikrer fuld strøm fra start.
Sidst men ikke mindst er batteriet udstyret med gummi forsejligner, der beskytter det fra vand og støv.
Fordi vi har så meget tillid til vores all-electric teknologi, tilbyder Lexus et 10-årig eller op til 1 million km udvidet garanti på alle funktionelle problemer på elbilen, batteriet og kapacitetssvind på over 30%, så længe alle regelmæssige tjek, som forudset i vedligeholdelsesprogrammet er udført af en autoriseret Lexus mekaniker. Der er som standard en garanti på 8 år (eller 160.000 km) På batteriet i relation til kapacitetssvind på over 30%, og 5 år (eller 100.000 km) på alle funktionelle problemer med elbilens primære batteri.
Udover udvidet batteri-garanti, får en UX 300e ejer 3 års bilgaranti og 5 års dækning (eller 100.000 km) på drivetrain problemer.
“Vores anerkendte føring indenfor elektrificering, samt vores 10-årige udvidet garanti, giver et nyt niveau af sikkerhed og tryghed til kunder der vælger en elbil i dette segment,” Pascal Ruch, Head of Lexus Europe.
En ultra-kompakt ny Kan du ikke sende mig den engelske beskrivelse for dette afsnit, for jeg er i tvivl om det er de rigtige termer vi bruger her, ås har lidt brug for at finde ud af hvad det bliver kaldt på engelsk. Og reduktions gear mekanisme der giver høje motor hastigheder, leverer klasseførende drivkraft og utroligt lavt støjniveau. Til udvidet komponent levetid og glat kørsel har Lexus ingeniører introduceret forbedringer som gear tooth surface polishing, et lydtæt cover og et optimeret lubrikationssystem.
UX 300es nye BEV drivkraft inkluderer også en 150 Kw, 204 hk elektrisk motor/ generator der driver forhjulene. Det giver bilen en naturlig, men hurtig, acceleration der leverer en tophastighed på 160 km/t og 0-100 på blot 7,5 sek.
For at sikre at den første all-electric Lexus deler det verdensklasse håndværk, som er kendetegnet på hver eneste Lexus, er UX 300e bygget på den prisvindende Kyushu fabrik, hvor kvaliteten overvåges af vores Takumi mesterhåndværkere. Anerkendt for deres øje for detalje og meget præcise standarder, er Takumierne et eksempel på Lexus' engagement og dedikation til kvalitet.