VORES TILGANG
Vores tilgang til teknologi er dynamisk. Vi ser det som et inspirerende udgangspunkt for udviklingen af ny teknologi og tænker altid fremadrettet og kreativt for at kunne udvikle og nytænke de seneste fremskridt.
Hos Lexus stiller vi os aldrig tilfredse med at videreføre de seneste teknologiske opfindelser. Vores mission er at skubbe dem i nye retninger og overraske med, hvad der er muligt.
Vores tilgang til teknologi er dynamisk. Vi ser det som et inspirerende udgangspunkt for udviklingen af ny teknologi og tænker altid fremadrettet og kreativt for at kunne udvikle og nytænke de seneste fremskridt.
Vi samarbejder med lydspecialisterne Mark Levinson® for at udvikle unikke lydoplevelser, der sætter helt nye standarder for lyden i biler.
Mark Levinson® er dybt involveret i hele processen. De er med, når vi udtænker og udvikler et nyt bilkoncept, så de kan sikre, at bilens interiør bliver tilpasset til at levere den bedst mulige akustik.
Den sofistikerede Nanoe® teknologi renser ikke bare luften, den sørger også for optimal luftfugtighed i kabinen.
I modsætning til andre systemer, som kan tørre huden ud og give tørre øjne, sørger Nanoe® for optimale forhold i kabinen, så du altid føler dig frisk, når du ankommer til din destination.
Vores konceptbiler gør brug af og skaber idéer for fremtidens teknologi. LF-FC, UX Concept og Kinetic Seat Concept er fremtidige koncepter, og er hver dag med til at skubbe grænserne i vores laboratorier, når vi tester nye idéer.
Lexus løftede sløret for det banebrydende Lexus Kinetic Seat Concept på 2016 Paris Motor Show. Vi genopfandt ideen om, hvad et sæde er, og udviklede en innovativt vævet konstruktion, der forbedrer komforten.
Fibrene i sædet stabiliserer dine bevægelser både for sikkerhed og støtte, så når du sætter dig, kan du slappe af i både krop og sind.
I modsætning til mange andre er vi ikke tilfredse med at anvende teknologi i sin eksisterende form. Vi bruger det nuværende til at stimulere vores fantasi og skabe helt nye Lexus-innovationer. For os er de nyeste funktioner et springbræt til nye applikationer, innovation og udvikling.
Vi tænkte ud af boksen og lånte de nyeste CAT-scanningsteknikker fra medicinsk videnskab. Hvorfor? Fordi vi så mulighederne i teknologien og havde en idé.
Traditionelle undersøgelser af motorer afhænger af mekaniske og eksterne inspektioner. Men hos Lexus ville vi sikre os, at også indersiden af enhver motor var perfekt.
Derfor udviklede vi 'Computer Axial Tomography' (CAT), som giver os mulighed for at udforske indersiden af en motor i 3D, og vores ukonventionelle metode giver kompromisløse resultater.
Inde i en ’Smart Dome’ står en Lexus LS. Wrap-around-skærme projicerer realistiske billeder af by- og motorvejskørsel. Cylindre bevæger sig, vipper og roterer, simulerer drejning, klatring, acceleration og deceleration.
Simuleringsmulighederne er uendelige. For eksempel giver rekonstruktion af monotone kørselssituationer os mulighed for at udforske, hvad der sker, når vi bliver sløve under kørsel og hjælper os med at udvikle et smart advarselssystem.