Lanceringen
LS 400 blev bygget fra bunden. En ny platform, en ny fireliters V8-motor i aluminium – og 973 prototyper senere stod motoren, som Suzuki havde forestillet sig, klar: silkeblød, kraftfuld og støjsvag.
Men designet skulle også overbevise øjet. Luksus havde sit formsprog i 80'erne, og LS måtte lægge sig tæt nok op ad det – uden at miste sin egen karakter. Derfor blev bilen formgivet efter tidens firskårne, genkendelig silhuet, men med en lethed og stilren enkelthed, der var umiskendeligt japansk. "Simple. Clean. Smart."
I maj 1987 blev designet godkendt. To år senere stod LS klar til at møde verden (og de mange, der få år forinden havde rystet på hovedet ad Toyodas vision).
Verdenspremieren fandt sted i januar 1989 på North American International Auto Show i Detroit. Reaktionerne var øjeblikkelige og overvældende. Lexus LS 400 blev modtaget med stående applaus fra både presse og publikum
Det hele kulminerede i Lexus’ første reklamefilm, Art of Balance, hvor en pyramide af champagneglas står urørligt på motorhjelmen, mens bilen accelererer mod 240 km/t.
Ikke en dråbe spildes.